Teste, metode şi tehnici utilizate în psihologia clinică pentru evaluarea persoanelor cu dizabilităţi (nevoi speciale) – copii

Asociaţia Institutul de Psihologie aplicată în domeniul Sănătaţii Mintale organizează cursul de formare continuă cu tema:

 

“Teste, metode şi tehnici utilizate în psihologia clinică pentru evaluarea persoanelor cu dizabilităţi (nevoi speciale) – copii”, aprobat de Colegiul Psihologilor din România cu 10 credite CPR.

 

Cursul este aprobat de comisia de specialitate CPR şi se adresează psihologilor clinicieni în supervizare precum şi celor cu treapta de autonom şi specialist. Cursul are la baza informaţii şi activităţi practice. Prezentarea probelor şi metodelor utilizate în evaluarea clinică a copilului cu nevoi speciale:

  • redactarea fişei de evaluare solicitată de Comisia de Handicap.
  • modele de interviul clinic şi fisa de observaţie clinică.
  • prezentarea diverselor scale de evaluare a nivelului de dezvoltare: Denver, Gesell, Nepsy, Brunet – Lezine, California, Bayley
  • prezentarea testelor utilizate în evaluarea coeficientului de inteligenţă şi nivelului de dezvoltare intelectuală: Scala de inteligenţă Wechsler (W.P.P.S.I.) – prescolari, bateria experimentală privind nivelul de dezvoltare intelectuală a copiilor de 6-10 ani, scala metrică a inteligenţei NEMI (Zazzo), Scala de inteligenţă Stanford – Binet, Scala I.S.C. (Wechsler) pentru scolari, Testul Dearborn, Matricele progresive standard RAVEN, Scalele Mc Carthy, Scalele Bayley, Testul GOODENOUGH – Omuleţul etc.
  • prezentarea scalelor utilizate în evaluarea limbajului – Probe pentru evaluarea limbajului în funcţie de vârsta, Proba de vocabular Rey etc.
  • materiale şi probe alternative celor clasice.

 

Tematica abordată:

  • Psihopatologia neuro-dezvoltarii din perspectiva DSM IV-R si DSM V (retardul mental -întârzierea mintală, tulburarea de limbaj, tulburarile pervazive de dezvoltare, tulburarea de hiperactivitate/deficit de atenţie, psihopatologia conduitelor motorii).
  • Stadiile dezvoltarii intelectuale (Piaget).
  • Metode, probe şi teste pentru evaluarea psihologică a copiilor cu dizabilităţi. Prezentarea probelor şi metodelor utilizate în evaluarea coeficientul de dezvoltare, coeficientul de inteligenţă pe diferite vârste de dezvoltare, evaluarea principalelor procese psihice (atenţie, memorie, nivel perceptual, limbaj), motricitate, maturizarea psihosocială, personalitate.
  • Redactarea protocolului de examen psihologic. Ilustrarea evaluărilor psihologice în studii de caz concrete.

 

Formator: Psiholog clinician principal Eliza Nicolaescu, doctorand şi supervizor în psihologie clinică, Centrul de Sănătate Mintală Ilfov, membru al Comisiei Medico-Legale Psihiatrice din cadrul IML Ilfov.

Taxa de participare: 250 lei + 30 lei taxă de organizare.

Program: sâmbata 9:00 – 19:30.

Informaţii suplimentare şi înscrieri:

Preşedinte IPADSM psih.Ghiugan Ionuţ

Tel: 0722509692 / E-mail: contact.ipadsm@gmail.com